Project Name:
580 George Street Lobby
Project Location:
HSBC Centre, Sydney, Australia
Alucobond Materials:
Alucobond® PLUS naturAL Brushed
Architect:
fjmt
Fabricator/Installer:
Empire Glass
Geometry Specialists:
AR-MA
Contractor:
Lipman Pty Ltd
Structural Engineers:
Taylor Thomson Whitting
 طراحی ساختمان تجاری  با سایه بانهای آلومینیومی   Alucobond PLUS Panels

در یک تقاطع شلوغ در سیدنی، استرالیا،رهگذران با طراحی معماری ساختمانی مواجه میشوند با کریدور و سایه بانهایی فریبنده وجذاب در نمای ساختمان،این بنا را متخصصین هندسه با طراحی هندسی خاصی انجام داده اند و هدف خود از طراحی معماری این ساختمان  ایجاد پویایی در خیابان کنج دا و پاسخی به بافت شهری و طراحی شهری سیدنی اعلام کرده اند . در فضای لابی بلند این ساختمان تجاری، مرکز HSBC ویژگی های یک سایه بان خاص در نمای ساختمان  که باعث می شود راه خود را از طریق داخلی از لابی. سیالیت این سایه بان با هدف انجام شدهاست ، این سایه بان با انحنای خود مرزی بین خارج و فضای داخل است (پایان خیابان و شروع ساختمان )

فرم مارپیچ است که از مواد کامپوزیت ALUCOBOND PLUS طبیعی (ACM) در نمای ساختمان ساخته در یک سری از اشکال الماس ماندد تشکیل شده است.
توضیح طراحان معمار :ما انتخاب ALUCOBOND PLUS آلومینیوم، یک، ماده مناسب  نما درعین حال انعطاف پذیر سفت و سخت برای پانل های الماس شکل است ، این پنل ها انعکاسی از زمینه خود دارند و بازی خوبی با نور و سایه را در بنا ایجاد میکند ..متریال آلومینیوم براق، منعکس کننده  نور طبیعی و مصنوعی است، ایجاد فضایی با تجربه منحصر به فرد در طول روز. طراحی، مانند دیدن زیردریایی خزنده، برج ماندد بالای مهمانخانه ساختمان است.

طراحی ساختمان تجاری  با سایه بانهای آلومینیومی   Alucobond PLUS Panels

 طراحان معمارا توضیح می دهند: "این یک طراحی معماری ارگانیک است که از مجموعه ای از الماس های آلومینیومی خورده شده ساخته شده است که ساختمان های موجود و خیابان را به یک فضای جدید متصل می کنند. تمایز بین آثار هنری مجسمه سازی و عناصر معماری چوبه ، سایبان و نمای داخلی، ایجاد یک هویت پویا جدید است. "

این معماری این پروژه یک شکل معاصر است که از نور طبیعی و فضای کامل بهره می برد. این ساختمان تجاری پناه گاه شهوت انگیزی است که به منظور جلب ساکنان منطقه نمونه ای دیگر از طراحی معماری سرشار از خلاقیت وابتکاری اهمیت حیاتی است در زندگی ما.



08/1504091927_580_george_street_hsbc_building_foyer_fjmt_studio_ar_ma_sydney_australia_alucobond_plus_natural_brushed_photography_mike_chorley_2.jpg[/medium] 

طراحی ساختمان تجاری  با سایه بانهای آلومینیومی   Alucobond PLUS Panels

 منبع :https://www.alucobondusa.com

 مهندس زهرا رستمی